Mijn maand – maart 2020 / Weekend Antwerpen, Zuid-Afrika en quarantaine

Maart was een maand van uitersten. Van een weekend in Antwerpen en een toffe vakantie in Zuid-Afrika naar in quarantaine in Nederland. Ik praat je bij!

828b289a-4c90-4c2a-85f7-28c97c5d9929

Weekend Antwerpen

Ik begon de maand met een weekendje bij Marlous in Antwerpen. Haar vriend was op vakantie, dus we hadden hun appartement voor onszelf en maakten er een girlsweekend van. Op vrijdagavond dronken we drankjes bij Luddites; een boekenwinkel en wijnbar in één. Heel leuk concept met een nog leukere inrichting. Vervolgens liepen we naar Takumi voor een kom vol met noedels, heerlijk!

Op zaterdag besloten we een ander deel van Antwerpen te verkennen. We ontbeten bij Racine, fietsten vervolgens door een aantal mooie straten van Antwerpen heen en dronken chai latte’s bij Walvis. ’s Middags sloot Caroline gezellig aan, shopten we een beetje en borrelden we bij Cafe Vitrin. ’s Avonds bestelden we poké bowls en waren we niet meer van de bank af te slaan. Heerlijke dagen!

c00c6ec8-7290-4851-be67-f46733faeb40

Laatste dag voor de vakantie
Na de laatste werkdag op kantoor was het ook tijd om nog even een dagje voor mezelf te knallen. De dag voordat we op vakantie gingen ben ik nog de stad in geweest om een voorraad foto’s te schieten voor de verschillende opdrachtgevers waarvoor ik de Instagram accounts bijhoud. Gelukkig was toen alles nog open waardoor ik lekker m’n gang kon gaan.

Na een paar uurtjes werk lunchte ik gezellig met Rosemarijn. Wie had ooit gedacht dat dat in Nederland m’n laatste lunch buiten de deur zou zijn voor de komende tijd. De huidige situatie zag ik toen echt nog niet aankomen…

’s Middags was het tijd om m’n koffer in te pakken en vervolgens naar m’n ouders te rijden. M’n vader zou ons de volgende dag in alle vroegte naar Schiphol brengen, dus dan was het wel handig dat ik daar alvast zou zijn. Zo gezegd, zo gedaan! Helaas was ik door alle drukte en het zoveel mogelijk willen afronden voor de vakantie een aantal dingen vergeten waardoor ik ’s avonds alsnog heen en weer naar Utrecht moest rijden. Zo irritant! Blijkbaar heel erg toe aan vakantie. Gelukkig wilde m’n broertje voor chauffeur spelen.

Eenmaal weer terug in Gouda was het haasten naar de Schouwburg voor een concert van O’G3NE wat ik samen met m’n nichtje bezocht. Ook dat heb ik voordat alles sloot gelukkig nog mee kunnen pikken!

7ecbbc82-4cc5-419e-ae8e-d6bade11a4d3

Op vakantie in Zuid-Afrika tijdens het coronavirus
Een dag later pakten we (ik en m’n broertjes) het vliegtuig naar Kaapstad voor een vakantie die al een tijdje gepland stond. Het coronavirus was inmiddels ook in Zuid-Afrika aangekomen, maar gelukkig merkten we daar voor het overgrote deel van de vakantie weinig van. Voornamelijk de eerste week konden we nog volop genieten en was alles nog open. Waar in Nederland de horeca al dicht was en de nodige coronamaatregelen waren getroffen lagen wij nog lekker op het strand, ontbeten we buiten de deur en maakten we verschillende uitstapjes. Ik deelde dit op Instagram, hoewel dit toch een beetje raar voelde omdat alles in Nederland zo ongeveer plat lag…

Ondanks dat probeerden we juist extra te genieten van de vrijheid die we nog hadden en dat lukte gelukkig goed. We boekten een helikoptervlucht (‘nu kan het nog!’), maakten een roadtrip over het Kaapse schiereiland en deden verschillende wijnboerderijen aan. Constant kropen we door het oog van de naald. Bezochten we een wijnhuis, waren ze een dag later dicht. Lunchten we bij een leuk tentje, sloten ze een paar uur later voor onbepaalde tijd…

In de tweede week begon de paniek dus wel een beetje toe te slaan. In ieder geval bij mij. M’n broertjes waren nog steeds de rust zelve. Misschien een verschil in man/vrouw dingetje? Het relativeerde in ieder geval wel ;). Gelukkig waren we inmiddels de tuinroute aan het rijden en kon je ons dus voornamelijk in natuurparken vinden waar het een stuk rustiger was dan in Kaapstad waar we de eerste dagen van onze vakantie doorbrachten. We deden verschillende hikes, maakten een kayaktocht, genoten van prachtige verlaten stranden en gingen twee keer op safari. Verder verbleven we een paar nachten in een airbnb waardoor we zelf konden koken en dus ook geen last hadden van het feit dat veel restaurants inmiddels gesloten waren. Gelukkig sloten de eetgelegenheden vaak pas na 18:00 uur, waardoor we het er tijdens lunchtijd lekker van namen ;).

Alles was dus eigenlijk nog steeds koek en ei totdat het moment kwam dat Zuid-Afrika een volledige lockdown aankondigde. Dit hield in dat alle hotels moesten sluiten en je alleen nog maar de straat op mocht om boodschappen te doen. Ja dan schrik je wel even als je zover van huis bent. Gelukkig hadden we onze terugvlucht inmiddels naar voren gehaald door deze van zondagavond te verplaatsen naar woensdagavond. Hierdoor duurde onze vakantie niet de geplande 2,5 week maar 2 weken. Normaal gesproken zou ik daar nu nog steeds van balen, maar in deze situatie mochten we blij zijn dat we na een fijne vakantie nog terug konden vliegen. Uiteindelijk vlogen we op woensdagavond terug met een vliegtuig dat met 100 (!) man overboekt was (deze mensen konden dus niet mee…) en begon op donderdag de volledige lockdown in Zuid-Afrika. ‘Home sweet home’ was nog nooit zo toepasselijk geweest.

Ondanks alle bezorgde berichtjes vanuit Nederland, het lezen van het nieuws, de persconferenties die we live bekeken vanuit ons verblijf en alle rompslomp die er bij het verplaatsen van een vlucht komt kijken hebben we het gelukkig alsnog erg naar ons zin gehad. Eenmaal weer terug in Nederland ben ik zelfs extra aan het nagenieten van een reis die we toch nog maar even hebben kunnen maken. De komende tijd zal een vakantie er namelijk waarschijnlijk niet in zitten…

Quarantaine
Eenmaal geland in Nederland zag de rest van de maand maart er ineens heel anders uit. Op Schiphol waren de getroffen maatregelen duidelijk zichtbaar en waar we in Zuid-Afrika nog met z’n drieën en een mandje boodschappen deden mag dat hier alleen nog maar in je eentje en met een kar. Toch een stuk minder gezellig ;). Gelukkig vind ik de situatie waar we ons nu in bevinden, los van alle ellende, voor mij persoonlijk erg meevallen. Ik verblijf de komende tijd dan wel bij m’n ouders, maar stiekem vind ik dat reuze gezellig en geniet ik van de ruimte en tuin die we hier hebben. Daarnaast ben ik tot op heden nog niet ziek geworden ondanks het volle vliegtuig waarin we terug vlogen. Verder kan ik thuis gewoon doorwerken, heb ik met m’n opa en oma’s gewoon bijgekletst (al was het met een raam er tussen) en staat er voor vanavond een date via Facetime gepland met vriendinnen. Verder ben ik lekker aan het sporten, taarten aan het bakken en geniet ik van de rust die deze periode met zich meebrengt. Ik probeer er vooralsnog maar het positieve van in te zien.

Zo, dat was even een update vanuit mij. Hoe gaat het met jullie? Hopelijk ook nog allemaal gezond! Take care <3

Deze post heeft 6 reacties

1. Gelukkig heb je nog van je vakantie kunnen genieten! En wat een super mooie (en lekkere) foto’s!

1. Ja heerlijk! Dankjewel 🙂

2. Prachtige foto’s! Gelukkig heb je nog wel van je vakantie kunnen genieten.