Snapshots – Voor het eerst weer de grens over

Afgelopen donderdag ging ik voor het eerst weer de grens over en wel voor een bezoekje aan Marlous die in Antwerpen woont. In dit artikel laat ik je zien wat we precies deden en deel ik een boel foto’s met je.

Normaal gesproken neem ik de Flixbus naar Antwerpen, maar in verband met Corona reden ze nog niet. Gelukkig heb ik een auto en reed ik deze keer dus gewoon zelf naar Antwerpen. Volgens mij was dit de eerste keer in de bijna 10 jaar dat ik m’n rijbewijs heb dat ik in m’n eentje in het buitenland reed. Voor alles een eerste keer ;).

Eenmaal in Antwerpen liepen we aan het eind van de middag naar Kaffeenini om het weekend in te luiden met een drankje. Vervolgens namen we een stukje verderop plaats bij Okoz waar je hele lekkere Japanse streetfood gerechten kunt eten. Aanrader! Daarnaast heel fijn om weer lekker bij te kletsen na elkaar natuurlijk maanden niet gezien te hebben.

De volgende ochtend begon ik de dag sportief met een 5 kilometer rondje door de stad. Super leuk om weer eens in een andere omgeving te rennen. Daarnaast scheen de zon al volop, dus het was een heerlijk begin van de dag.

Eenmaal weer terug bij Marlous stond er na een snelle douche al een ontbijtje voor me klaar. Kwark met granola en aardbeien, altijd goed!

Na het ontbijt liepen we via de Joodse wijk naar Zurenborg waar we bij Aan het strand van Oostende genoten van thee en taart op het terras. Ik bestelde een stukje appeltaart, maar kreeg vervolgens een compleet dessert voor m’n neus. Mij hoor je niet klagen!

Per fiets vervolgden we onze weg naar het Middelheimpark waar we een rondje liepen door de verschillende tuinen. Overal fotogenieke plekjes! Heerlijk om de drukte van de stad even te ontvluchten.

We lunchen bij Murni. Het was lastig om een keuze te maken, want echt alles op de kaart leek me lekker. Uiteindelijk koos ik voor een Israëlische salade met geroosterde bloemkool, hummus, tahina, kikkererwten en citroen. Yum!

Na de lunch liepen we weer een stukje (op deze dag zette ik in totaal 25.000 stappen) en kwamen we uit in een villawijk. In dit huis zou ik best willen wonen ;). Vervolgens pakten we weer de fiets terug naar huis. Eenmaal daar hingen we vooral lekker even op de bank.

’s Avonds zette Marlous dit heerlijke ovengerecht met halloumi, aubergines, tomaten en pijnboompitjes op tafel. Het recept komt uit het kookboek De Snelle Bakplaat waar ik even doorheen gebladerd heb en echt leuke recepten in stonden. Die kan alvast op m’n verlanglijstje voor m’n verjaardag!

35d31423-cf0d-42e7-8307-d6d5eef7b0d8-c405f313-a709-4c41-a9b8-2e5b05bf5018

Klaar om de stad in te gaan!

8d8415af-dd14-4776-85e2-1fb88f14b4f3-ec1443db-fbb6-48ea-a8fe-de87c68a0a2b

’s Avonds deden we namelijk drankjes in de tuin van Bar Chapel waar de hele binnenplaats versierd was met gezellige lampjes. We hadden expres niet zoveel als avondeten gegeten waardoor we nog lekker konden genieten van een uitgebreide borrelplank. Echt zo’n typische fijne zomeravond en een hele goede afsluiter van een top dag!

Op zaterdagochtend waren we al vroeg uit de veren en liepen we een rondje over de markt. Deze bloemenkraam zag er echt gelikt uit. Plaatje toch?

Na de markt was het tijd voor ontbijt en dat deden we bij LocalStore. Allebei bestelden we de uitgebreide variant en dat aten we op in het zonnetje. Wat een mooie dagen hebben we al achter de rug!

Vervolgens liepen we een paar winkels binnen en kocht ik twee kleine oorbelletjes. In elk oor heb ik twee gaatjes, maar eigenlijk droeg ik de laatste tijd maar in één gaatje een oorbel en om te voorkomen dat die gaan dichtgroeien zijn ze nu weer gevuld 🙂 Daarnaast een leuk souvenir natuurlijk!

’s Middags waren we allebei vrij gaar en deden we lekker rustig aan. Marlous zette haar kralencollectie op tafel (heerlijk om in die van iemand anders te snuffelen!) en ik maakte vervolgens een ketting en een enkelbandje. Blijft leuk om te doen 🙂 Benieuwd hoe je dit maakt? In dit artikel leg ik het je uit. Hierna was het helaas weer tijd om naar huis te rijden. Gelukkig is het maar een ritje van 1,5 uur en vermaakte ik me ondertussen goed met het luisteren van podcasts.

Met het typen van dit blogje geniet ik weer helemaal na. Het was echt heel erg gezellig en dit soort dagen waardeer je na de periode van quarantaine nóg veel meer. Hopelijk kunnen we dit gewoon blijven doen 🙂

Benieuwd naar m’n vorige weekend in Antwerpen? Klik dan hier.

Deze post heeft 2 reacties

1. Ziet er uit als een heerlijk weekend!
    Fijn om weer de grens over te kunnen gaan. 🙂

2. Ziet er heel leuk en gezellig uit! Ik kan niet wachten om weer eens een dagje weg te gaan.